Urzędnicy dostarczą decyzje podatkowe do rąk własnych. Podatnicy mają obowiązek zapłacenia podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych.
Decyzje będą doręczane przez 39 urzędników przez cały luty w dni robocze poza godzinami pracy w Urzędzie Miasta Leszna oraz w soboty. Wszyscy będą mieli ze sobą upoważnienia oraz identyfikatory. Co ważne, urzędnicy nie pobierają za to opłat, a jedynie proszą o potwierdzenie odbioru decyzji własnoręcznym podpisem wraz z datą.
Upoważnieni podejmą co najmniej dwie próby dostarczenia decyzji. Później pozostawią awizo, a w takim przypadku odbiór decyzji będzie możliwy w urzędzie.
– Skuteczność doręczenia decyzji przez urzędników po co najmniej dwukrotnych próbach doręczenia, bez awizowania pism wynosiła w ostatnich latach 95% oraz 93%, a więc odpowiednio tylko 5-7% pism wymagało odbioru decyzji w Urzędzie. Doręczenia przez pracowników urzędu są ponad wszelką wątpliwość najbardziej efektywnym rozwiązaniem – mówi Bartosz Wujczak, Naczelnik Wydziału Podatków i Opłat Urzędu Miasta Leszna.
W głównej siedzibie urzędu, przy ul. Karasia 15, podatek będzie można zapłacić wyłącznie w formie bezgotówkowej. Dla płynności obsługi klientów podatkowych UML rekomenduje wcześniejsze telefoniczne umówienie wizyty. Najbliższy termin płatności podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego minie 15 marca, a podatku od środków transportowych 15 lutego.