PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach. Dzięki niej będzie można powiadamiać zarządcę o wszelkich nieprawidłowościach m.in. na peronach.
Aplikacja “Sprawny Peron” umożliwia przekazywanie do PLK SA informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia oraz przejściach nad i pod torami zarządzanych przez PKP. Oprogramowanie jest bezpłatne i pozwala szybsze przekazanie informacji do zarządcy.
W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może dokonać zgłoszenia. – Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu – przekazał zespół prasowy PKP.
Aplikacja umożliwia także dodanie zdjęcia obrazującego usterkę. “Sprawny Peron” można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.
Źródło: inf. prasowe