We wrocławskiej fabryce Volvo zakończyły się odbiory ostatnich siedmiu autobusów hybrydowych Volvo 7900 hybrid. Jeden pojazd został odebrany wcześniej i znajduje się już na terenie zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji. Przypomnijmy, że Leszno zakupiło łącznie 8 nowych autobusów dzięki unijnej dotacji. Projekt zakłada również budowę dwóch pętli przy ul. Rejtana i Jagiełły, a także przeprowadzenie kampanii promującej przyjazny dla środowiska transport.
Kolejne siedem odebranych dziś pojazdów powinno niedługo dołączyć do jednego, obecnego już w Lesznie. W ciągu najbliższego miesiąca leszczyńscy kierowcy będą uczyć się efektywnej jazdy na hybrydach, ponieważ technika prowadzenia nieznacznie różni się od konwencjonalnego autobusu z silnikiem Diesla. Do każdego autobusu zostanie przypisanych dwóch kierowców. Jak poinformował nas Jacek Domagała, dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacji w Lesznie, komplet Volvo powinniśmy zobaczyć na ulicach naszego miasta w ruchu liniowym na początku sierpnia. Od września uruchomione zostaną z kolei biletomaty w każdym z 24 autobusów MZK.
Podczas odbiorów technicznych komisja szczegółowo sprawdziła zgodność autobusów z wymaganiami określonymi w specyfikacji przetargu. Spalinowo-elektrycznym Volvo w wersji leszczyńskiej może podróżować 94 pasażerów. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi, co stanowi duże ułatwienie dla osób starszych i niepełnosprawnych. Volvo 7900 jest hybrydą równoległą, co oznacza, że posiada on dwie mogące niezależnie pracować jednostki napędowe, silnik Diesla i silnik elektryczny. Podczas postoju na przystanku oraz rozruchu autobus będzie korzystał z zasilania energią elektryczną, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia generowana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze i następnie wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej dla silnika elektrycznego. Ta technologia zmniejsza zużycie paliwa nawet o 39% i emisje szkodliwych dla środowiska substancji aż o 30%.